BATEN Technics BV
Welkom

Keuze thuisladen

Wat zijn de keuzes en vooral waar moet je op letten?

Eerst en vooral wordt er gekeken naar naar de specificaties van je nieuwe auto. Welke laadstroom kan deze aan? Op basis daarvan maken wij een keuze voor jouw laadstation en eventueel future-proof. Je laadpunt moet afzonderlijk afgezekerd zijn in je zekeringenkast. Er zal dus een kabel van je kast naar je laadpunt getrokken moeten worden. Dit is een aanzienlijke kost als je laadpunt niet direct in de buurt van je kast komt. Bovendien wil je dit niet elke vijf of tien jaar opnieuw doen. Neem daarom nu al kabel die dik genoeg is. Je volgende auto zal misschien met een groter vermogen kunnen laden, of zal driefasig zijn in plaats van enkelfasig. De installatie van een laadpunt wordt gezien als een belangrijke uitbreiding van je elektriciteitsinstallatie. Een bijkomende elektriciteits-keuring zal dus noodzakelijk zijn. Reden te meer om direct de juiste kabel te voorzien en je zekering correct te plaatsen met een correcte diff type B afhankelijk van je keuze laadpaal. Laadpalen zijn verkrijgbaar in de volgende laadvermogens: 1 fase 16A (3,7kW) 1 fase 32A (7,4kW) 3 fase 16A (11kW),  opgelet, met nulgeleider, vraag voor inlichting indien je een 3x230v net heeft. 3 fase 32A (22kW)   opgelet, met nulgeleider, vraag voor inlichting indien je een 3x230v net heeft. Verschillende opties zoals RFID badge, sleutelcontact, tariefberekeningen,… Voor zwaarde laders +11KW voorzien wij steeds een Load-Balacing module die het laden afstemt op het huidige elektriciteitsverbruik in huis. Zo kan u koken of de was insteken zonder dat de hoofdzekering er steeds tussenuit knalt. Vetrouw op ons zodat u zich geen zorgen hoeft te maken tijdens het opladen van uw voertuig. Er komt toch wat bij kijken inzake veiligheid.

Overstap naar elektrische wagen

Wees niet bang om met lege accu in panne te vallen. Om te starten hebben de meeste wagens een autonomie van +350km, sommige zelfs tot +550km. Zoek u wagen op deze website om het effectieve rijbereik te bekijken. Het praktische rijbereik is het bereik bij normaal rijden in normale omstandigheden. Maw aan de snelheid houden, niet sportief optrekken en remmen,… Onderaan de website kan je het bereik zien voor zomer en winter. Dit is haalbaar. Thuisladen kan zoals eerder gezegd bij een aansluiting met 3 fase + N (400V) u een volle accu bezorgen in iets meer dan 8 uur als u wagen 11KW laden ondersteunt. Voor het plannen van u route raden wij chargemap.com aan of de app te gebruiken. Hier kan u gratis registreren. Pas nadien kan u de laadpalen in detail bekijken. Ook de kostprijs is vermeld + foto’s en comments  van alle laadlocaties. Door te participeren helpt u ook andere mogelijks nieuwe gebruikers opweg. Ga je op reis? gebruik chargemap om te berekenen hoeveel je moet stoppen om op te laden. Je kan ook instellen met hoeveel restlading je ergens wil toekomen. Stel dit zeker altijd in op 20% en je eindhalte op 70%. Snelladen kan u het beste bij het IONITY, FastNet,… netwerk tenzij u een Tesla heeft, dan kan u er bovenop ook rekenen op hun supercharger netwerk. Andere merken kunnen op sommige locaties ook een de tesla superchargers laden. Hiervoor zijn dan 2 laadpalen apart aangegeven zoals hier. Tesla zal zijn netwerk binnenkort openstellen voor andere gebruikers. IONITY bevoorbeeld is beschikbaar in Europa waar u snelladers vindt waar alle merken welkom zijn. Ook andere partijen bieden snelladers aan zoals Allego, FASTNET. Het is wat prijs vergelijken. Als u moet kiezen tussen laden met 50KW of 150KW voor dezelfde prijs neem dan maar de 150KW als u wagen dit ondersteunt, anders is het beter de paal vrij te houden voor wie wel zo snel kan laden en jou wagen op de andere lader er naast in te pluggen die dezelfde laadsnelheid heeft dan uw wagen aankan. Het zal je tevens ook goedkoper uitkomen. En tenslot de laadpas zelf. Deze kan u afsluiten naar keuze. De meeste zijn gratis. Als je veel laad onderweg is het wellicht beter één te nemen met een abonnement formule. Op deze manier gaat de elektriciteitsprijs naar beneden. Bij andere servive partners die gratis laadpassen bieden is het voor meer voor het in nood laden. Je betaald de abonnementsprijs eignelijk mee in de prijs per KWH. U kan deze hier overzichtelijk ontdekken. Er zijn nog meer aanbieders. Ook je garage kan je een laadpas bezorgen. Zelf zou ik toch steeds opteren om een laadpas of twee bij de hand te hebben.

Onze aanpak

Onze zin in afwerking ligt hoog en dat merkt u tijdens en na de uitgevoerde werken. Steeds met bekwaam en geschoold personeel dat niet anders wil dan pareltjes van installaties af te leveren. Door onze gedrevenheid en motivatie gaan we altijd voor een tevreden klant.
© Alle rechten voorbehouden
LAADPAAL Installeren

Uw elektrische aansluiting

Eerste nazicht.

Wij bekijken volledig uw elektrische straat aansluiting en uw zekeringskast. Meestal is dit wel oke, maar soms komt er een verzwaring bij kijken. In dat geval moet de toevoer volledig herkableert met inbegrip van een tussenkomst van de netbeheerder. Ook een nieuwe keuring is verplicht.
Echt groen rijden? Hoeveel zonnepanelen zijn er extra nodig? Wij berekenen graag voor jou hoeveel zonnepanelen u nodig heeft voor het laden van uw elektrisch voertuig  afgestemd op de door u aangegeven kilometers per dag.  Voor bevoorbeeld 100km/dag met een accu capaciteit van 83,6Kwh zou je 7KW aan zonnepanelen nodig hebben om effectief enkel te rijden op “zonne-energie”. Opgelet: vanaf 2021 zijn zonnepanelen in combinatie met thuisbatterij beter geschikt voor het opladen van uw wagen. Nog beter zou op termijn een mini WKK zijn.

Even snel je laadtijden en kostprijs berekenen? gebruik onderstaand rekenblad.

Vul je gegevens in bij de gele velden.

Welkom

Keuze thuisladen

Wat zijn de keuzes en vooral waar moet je op

letten?

Eerst en vooral wordt er gekeken naar naar de specificaties van je nieuwe auto. Welke laadstroom kan deze aan? Op basis daarvan maken wij een keuze voor jouw laadstation en eventueel future- proof. Je laadpunt moet  afzonderlijk afgezekerd zijn in je zekeringenkast. Er zal dus een kabel van je kast naar je laadpunt getrokken moeten worden. Dit is een aanzienlijke kost als je laadpunt niet direct in de buurt van je kast komt. Bovendien wil je dit niet elke vijf of tien jaar opnieuw doen. Neem daarom nu al kabel die dik genoeg is. Je volgende auto zal misschien met een groter vermogen kunnen laden, of zal driefasig zijn in plaats van enkelfasig. De installatie van een laadpunt wordt gezien als een belangrijke uitbreiding van je elektriciteitsinstallatie. Een bijkomende elektriciteits-keuring zal dus noodzakelijk zijn. Reden te meer om direct de juiste kabel te voorzien en je zekering correct te plaatsen met een correcte diff type B afhankelijk van je keuze laadpaal. Laadpalen zijn verkrijgbaar in de volgende laadvermogens: 1 fase 16A (3,7kW) 1 fase 32A (7,4kW) 3 fase 16A (11kW),  opgelet, met nulgeleider, vraag voor inlichting indien je een 3x230v net heeft. 3 fase 32A (22kW)   opgelet, met nulgeleider, vraag voor inlichting indien je een 3x230v net heeft. Verschillende opties zoals RFID badge, sleutelcontact, tariefberekeningen,… Voor zwaarde laders +11KW voorzien wij steeds een Load-Balacing module die het laden afstemt op het huidige elektriciteitsverbruik in huis. Zo kan u koken of de was insteken zonder dat de hoofdzekering er steeds tussenuit knalt. Vetrouw op ons zodat u zich geen zorgen hoeft te maken tijdens het opladen van uw voertuig. Er komt toch wat bij kijken inzake veiligheid.

Overstap naar elektrische

wagen

Wees niet bang om met lege accu in panne te vallen. Om te starten hebben de meeste wagens een autonomie van +350km, sommige zelfs tot +550km. Zoek u wagen op deze website om het effectieve rijbereik te bekijken. Het praktische rijbereik is het bereik bij normaal rijden in normale omstandigheden. Maw aan de snelheid houden, niet sportief optrekken en remmen,… Onderaan de website kan je het bereik zien voor zomer en winter. Dit is haalbaar. Thuisladen kan zoals eerder gezegd bij een aansluiting met 3 fase + N (400V) u een volle accu bezorgen in iets meer dan 8 uur als u wagen 11KW laden ondersteunt. Voor het plannen van u route raden wij chargemap.com aan of de app te gebruiken. Hier kan u gratis registreren. Pas nadien kan u de laadpalen in detail bekijken. Ook de kostprijs is vermeld + foto’s en comments  van alle laadlocaties. Door te participeren helpt u ook andere mogelijks nieuwe gebruikers opweg. Ga je op reis? gebruik chargemap om te berekenen hoeveel je moet stoppen om op te laden. Je kan ook instellen met hoeveel restlading je ergens wil toekomen. Stel dit zeker altijd in op 20% en je eindhalte op 70%. Snelladen kan u het beste bij het IONITY, FastNet,… netwerk tenzij u een Tesla heeft, dan kan u er bovenop ook rekenen op hun supercharger netwerk. Andere merken kunnen op sommige locaties ook een de tesla superchargers laden. Hiervoor zijn dan 2 laadpalen apart aangegeven zoals hier. Tesla zal zijn netwerk binnenkort openstellen voor andere gebruikers. IONITY bevoorbeeld is beschikbaar in Europa waar u snelladers vindt waar alle merken welkom zijn. Ook andere partijen bieden snelladers aan zoals Allego, FASTNET. Het is wat prijs vergelijken. Als u moet kiezen tussen laden met 50KW of 150KW voor dezelfde prijs neem dan maar de 150KW als u wagen dit ondersteunt, anders is het beter de paal vrij te houden voor wie wel zo snel kan laden en jou wagen op de andere lader er naast in te pluggen die dezelfde laadsnelheid heeft dan uw wagen aankan. Het zal je tevens ook goedkoper uitkomen. En tenslot de laadpas zelf. Deze kan u afsluiten naar keuze. De meeste zijn gratis. Als je veel laad onderweg is het wellicht beter één te nemen met een abonnement formule. Op deze manier gaat de elektriciteitsprijs naar beneden. Bij andere servive partners die gratis laadpassen bieden is het voor meer voor het in nood laden. Je betaald de abonnementsprijs eignelijk mee in de prijs per KWH. U kan deze hier overzichtelijk ontdekken. Er zijn nog meer aanbieders. Ook je garage kan je een laadpas bezorgen. Zelf zou ik toch steeds opteren om een laadpas of twee bij de hand te hebben.

Onze aanpak

Onze zin in afwerking ligt hoog en dat merkt u tijdens en na de uitgevoerde werken. Steeds met bekwaam en geschoold personeel dat niet anders wil dan pareltjes van installaties af te leveren. Door onze gedrevenheid en motivatie gaan we altijd voor een tevreden klant.
Alle rechten voorbehouden
BATEN Technics BV
LAADPAAL Installeren

    Uw elektrische aansluiting

Eerste nazicht.

Wij bekijken volledig uw elektrische straat aansluiting en uw zekeringskast. Meestal is dit wel oke, maar soms komt er een verzwaring bij kijken. In dat geval moet de toevoer volledig herkableert met inbegrip van een tussenkomst van de netbeheerder. Ook een nieuwe keuring is verplicht.
Echt groen rijden? Hoeveel zonnepanelen zijn er extra nodig? Wij berekenen graag voor jou hoeveel zonnepanelen u nodig heeft voor het laden van uw elektrisch voertuig  afgestemd op de door u aangegeven kilometers per dag.  Voor bevoorbeeld 100km/dag met een accu capaciteit van 83,6Kwh zou je 7KW aan zonnepanelen nodig hebben om effectief enkel te rijden op “zonne-energie”. Opgelet: vanaf 2021 zijn zonnepanelen in combinatie met thuisbatterij beter geschikt voor het opladen van uw wagen. Nog beter zou op termijn een mini WKK zijn.